Aktualności Relacje z wyjazdów Galeria O nas Polecane strony Zloty przodownickie
Iran - prelekcja
Kozia Góra
Babia Góra, Polica
Błatnia
X Rajd "Przyjaciół Dwójki"
52 Zlot Sudecki
Pieniny
"Spotkanie opłatkowe"
Pilsko
48 Zlot Sudeckich Przodowników
40 Zlot Przodowników

Wyjazdy w 2006 roku

Wyjazdy w 2005 roku

52 Ogólnopolski Zlot Sudeckich Przodowników Turystyki Górskiej

W dniach od 18 do 20 października Józek Woźnicka i Krzysztof Pawełczyk z KTG Bytom wzięli udział w 52 Ogólnopolskim Zlocie Sudeckich Przodowników Turystyki Górskiej, zorganizowanym w Żarach w województwie Lubuskim.
Korzystając z okazji, że przybyliśmy na miejsce nieco wcześniej, odwiedziliśmy miejscowy oddział PTTK i ruszyliśmy na zwiedzanie zabytków miasta. Zafascynował nas odrestaurowany rynek oraz okalające go kamienice. Korzystając z okazji obejrzeliśmy również ruiny zamku Dewinów–Bibersteinów, wieżę wartowniczą oraz kościół pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa. Około godziny 14 zameldowaliśmy się w bazie Zlotu. Po zakwaterowaniu wspólnie z uczestnikami Zlotu ruszyliśmy na trasę Trzech wież w żarskim lesie. Podczas wycieczki zdobyliśmy najwyższe wzniesienie województwa lubuskiego - Górę Żarską (226,9 m n.p.m.), znajdującą się na Wzniesieniach Żarskich, co zaświadcza zdobyty przez nas certyfikat. Po obiadokolacji organizatorzy zaprosili nas do sali plenarnej Urzędu Miasta Żary, gdzie nastąpiło oficjalne otwarcie Zlotu. Uczestnicy w trakcie obrad plenarnych wysłuchali przygotowanych prelekcji:
Piotra Nowaka – Łużyce, stąd jesteśmy…
Elżbiety Łobacz Bącal – Turystyka w oddziale PTTK Żary.
Ryszarda Bącala – Od korony do Korony…
Romana Sobera – Walory przyrodnicze i krajobrazowe Łuku Mużakowa
Wieczorem w ośrodku zostały przeprowadzone egzaminy przodownickie, do których przystąpiło 14 osób: 10 na przodownika turystyki górskiej, a 4 rozszerzało swoje uprawnienia, zdając egzamin na obszar Gór Świętokrzyskich i Tatr (nasz kolega Krzysztof Pawełczyk uzyskał uprawnienia na Tatry).
   W sobotę po śniadaniu wyruszyliśmy na pierwszą z tras zlotowych, której celem były szczyty Korony Sudetów Niemieckich. Zdobyliśmy między innymi: Spitzberg ( 510 m n.p.pm) – na Pogórzu Wschodniołużyckim, Breiterberg (510 m n.p.m.) – na Obniżeniu Żytawsko-Zgorzeleckim oraz Lausche (Luż) (793 m n.p.m. ) – w Górach Żytawskich. Po tych podbojach udaliśmy się na biesiadę turystyczną, która była uświetnieniem kolejnego dnia Zlotu.
   Niedziela przywitała nas strugami krótkiego, lecz intensywnego deszczu. Pomimo tego wyruszyliśmy na kolejne zlotowe trasy. Decyzją organizatorów, za którą jesteśmy im niezmiernie wdzięczni, połączono dwie trasy. W pierwszej kolejności zwiedzaliśmy Ścieżkę Geoturystyczną Dawna Kopalnia Babina, a następnie udaliśmy się do Rezerwatu Kulturowego Łuk Mużakowa, gdzie rozpoczęliśmy zwiedzanie polskiej części parku, by Podwójnym Mostem przejść do niemieckiej strony parku. Zachwytom nad pięknem krajobrazu, szatą drzew jakże pięknym jesienią, nie było końca. Po zwiedzeniu zamku Bad Muskau zjedliśmy obiad w Łęknicy, gdzie odbyło się zakończenie Zlotu, w którym wziął udział burmistrz Łęknicy. Zapoznał nas z zamierzeniami turystycznymi władz miasta oraz zaprosił uczestników do odwiedzania Łęknicy, powiatu Żarskiego i ziemi lubuskiej.
   Wyruszając w drogę powrotną wstąpiliśmy do miejscowości Pole Gnieźnieńskie, gdzie chcieliśmy zobaczyć sanktuarium św. Jadwigi Śląskiej, ale niestety obiekt jest remontowany.