Aktualności Relacje z wyjazdów Galeria O nas Polecane strony Zloty przodownickie
Iran - prelekcja
Kozia Góra
Babia Góra, Polica
Błatnia
X Rajd "Przyjaciół Dwójki"
52 Zlot Sudecki
Pieniny
"Spotkanie opłatkowe"
Pilsko
48 Zlot Sudeckich Przodowników
40 Zlot Przodowników

Wyjazdy w 2005 roku

46 Ogólnopolski Zlot
Sudeckich Przodowników Turystyki Górskiej

W dniach 19 - 21 października 2007 r. odbył się 46 Zlot Sudeckich Przodowników Turystyki Górskiej. Dosyć w tym roku nietypowo umiejscowiony, bo na Przedgórzu Sudeckim a konkretnie, w Mokrzeszowie, co wcale nie świadczyło, że Zlot stracił na randze. W piątek wieczorem podczas wspólnej kolacji w gronie ok. 60 osób, co według ostatnich lat było już rekordem uroczystego otwarcia w imieniu organizatorów dokonał przewodniczący Delegatury Sudeckiej KTG ZG PTTK kol. Marek Szot.
    W naszym Towarzystwie aktualnie obchodzimy Rok Szlaków Turystycznych, więc nie mogło obyć się bez prelekcji na temat historii znakowania szlaków w Sudetach i po kolacji wysłuchaliśmy na ten temat prelekcji, a przedstawił ją nam kol. Jacek Pielich wiceprzewodniczący Komisji Turystyki Górskiej z Oddziału PTTK "Ziemi Wałbrzyskiej". Po prelekcji "ucztą dla oczu" była natomiast prezentacja fantastycznych zdjęć kol. (?) z Wrocławia, którą można by nazwać "Sudety i Dolny Śląsk z lotu ptaka" i która wywołała ogólny zachwyt wśród oglądających.
    W drugim dniu zgodnie z planem autokarem udaliśmy się do naszych południowych sąsiadów Czechów, a celem naszej wycieczki były Bromowskie Steny. W bardzo zmiennej scenerii warunków pogodowych dotarliśmy do parkingu pod Hvezdą i pod opieką przewodnika sudeckiego kol. Grażyny Biernat wyruszyliśmy na rekonesans po formach skalnych przypominającym swoim wyglądem raczej krajobraz z innej planety. Po kilku godzinnym spacerze zamykając pętlę dotarliśmy z powrotem na Hvezdę i w "Chacie Hvezda" racząc się wspaniałym czeskim złotym trunkiem i knedliczkami oczekiwaliśmy na grupę zdobywców Korony Sudetów, która udała się w celu zdobycia najwyższego szczytu Gór Jastrzębich (Jestřebí hory), jakim jest Zaltman 739 m. n.p.m. Przez przejście graniczne w Golińsku wróciliśmy pełni wrażeń do bazy zlotowej i po kolacji mogliśmy usłyszeć, co dzieje się w naszym Towarzystwie. W pierwszej kolejności wypowiadał się wiceprezes ZG PTTK nigdy nie zawodzący swoją obecnością na Zlotach Sudeckich kol. Marek Staffa, następnie obecnie urzędujący przewodniczący KTG ZG PTTK kol. Jerzy Gajewski oraz wspomniany już przewodniczący Delegatury Sudeckiej KTG ZG PTTK, a zarazem szef Zlotu kol. Marek Szot. W ten wieczór jeszcze kilku naszych kolegów stałych "bywalców Zlotowych" otrzymali z rąk kol. Jerzego Gajewskiego tytuł Honorowego Przodownika Turystyki Górskiej, a koledzy z Oddziału PTTK w Kamiennej Górze zobowiązali się do zorganizowania w przyszłym roku 47 Zlotu Sudeckich PTG.
    W niedzielę w ostatnim dniu Zlotu przemieściliśmy się do Jaworzyny Śląskiej gdzie zostaliśmy zaproszeni do zwiedzenia Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku. Po zapoznaniu się z zabytkowym taborem kolejowym, a szczególnie parowozami, makietą kolejki elektrycznej i wystawą o repatriacji Polaków została nam udostępniona wystawa prywatnej kolekcji motocykli Harley - Davidson, która zapierała dech w piersiach. Udostępnienie motocykli do sesji fotograficznej było dodatkową atrakcją.
    Organizatorom 46 Zlotu Sudeckich PTG, którymi byli Klub Turystyki Górskiej "Łazek" z Wrocławia oraz Delegatura Sudecka KTG ZG PTTK serdecznie dziękujemy za zorganizowanie Zlotu na najwyższym poziomie, a uczestnikami ze strony naszej Komisji na Zlocie byli kol. Gabeiela i Eugeniusz Gnacik oraz Józef Woźnicka.